بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته عمران

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته عمران

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته عمران

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته عمران

رشته مهندسی عمران شاخه ای از علم مهندسی می باشد که وظیفه طراحی سازه ها و ساخت بناهای بزرگ و کوچک را برعهده دارد. فارغ التحصیلان این رشته در تخصص هایی همچون آب و فاضلاب، سازه و زلزله، راهسازی، ساختمان سازی و محیط زیست به فعالیت می پردازند. کشور آلمان مهد پرورش مهندسین زبده و کارکشته در اروپا می باشد و فرصت های زیاد شغلی برای مهندسان عمران در این کشور وجود دارد. آلمان از بهترین دانشگاه های فنی در جهان برخوردار بوده و مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته های مهندسی می باشد. چنانچه قصد تحصیل رشته عمران در آلمان را دارید با ما همراه شوید تا بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته عمران را به شما معرفی کنیم.

 

  1. دانشگاه فنی مونیخ (TUM Munich)

این دانشگاه که از مشهورترین دانشگاه های اروپا به شمار می رود در سال 1868 تأسیس گردیده است. دانشگاه فنی مونیخ پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی بوده که تعدادشان به 1500 نفر می رسد. دانشکده مهندسی عمران این دانشگاه در مجموعه خود از تعداد زیادی آزمایشگاه و مؤسسات تحقیقاتی بهره مند می باشد. آخرین آمار نشان می دهد که این دانشگاه در رتبه 51-100 دانشگاه های جهان در رشته مهندسی عمران قرار دارد.

دانشگاه فنی مونیخ

  1. موسسه فناوری برلین (Berlin Institute of Technology)

دانشگاه فنی برلین که یکی از معتبرترین مؤسسات آموزشی عضو TU9 می باشد در سال 1879 تأسیس گردیده است. رشته مهندسی عمران در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می گردد. این دانشگاه پذیرای دانشجویان با مدارک تحصیلی آلمانی و غیرآلمانی برای ادامه تحصیل می باشد. دپارتمان عمران این دانشگاه به اندازه ای بزرگ است که اکثریت دانشجویان این دانشگاه محصلان رشته مهندسی عمران می باشند. این دانشگاه در رتبه 150-101 دانشگاه های جهان در رشته مهندسی عمران قرار گرفته است.

موسسه فناوری برلین

  1. مؤسسه فناوری کارلسروهه (Karlsruhe Institute of Technology)

مؤسسه فناوری کارلسروهه یکی از برجسته ترین دانشگاه های مهندسی در قاره اروپا می باشد. این مؤسسه حدودا 24 هزار دانشجو داشته که 8 هزار نفر از آنان را دانشجویان بین المللی شامل می شوند. گروه مهندسی عمران این مؤسسه دارای ده گرایش نظیر طراحی و آنالیز سازه، سازه های بتنی، مکانیک، حمل و نقل می باشد. دوره کارشناسی رشته عمران در این مؤسسه به دو بخش نظری و عملی تقسیم بندی شده و دانشجویان علاوه بر یادگیری مباحث فنی به صورت عملی و میدانی آموخته های خود را پیاده سازی می نمایند. براساس آخرین آمار این مؤسسه در رتبه 51-100 دانشگاه های جهان در رشته مهندسی عمران قرار دارد.

  1. دانشگاه اشتوتگارت (Universität Stuttgart)

یکی دیگر از دانشگاه های قدیمی و مطرح آلمان، دانشگاه اشتوتگارت می باشد که در شهر پر جنب و جوش اشتوتگارت واقع شده است. کیفیت دوره های مهندسی ارائه شده در این دانشگاه بسیار بالا می باشد. گرایش های مختلف عمران از مهندسی سازه تا محیط زیست در این دانشگاه ارائه می گردد. دوره کارشناسی مهندسی عمران در دانشگاه اشتوتگارت به زبان آلمانی و دوره کارشناسی ارشد عمران به زبان انگلیسی تدریس می گردد. آخرین آمار نشان می دهد که این دانشگاه در رتبه 150-101 دانشگاه های جهان در رشته مهندسی عمران قرار دارد.

دانشگاه اشتوتگارت

 

  1. دانشگاه فنی درسدن (Technische Universitat Dresden)

دانشگاه فنی درسدن از برترین دانشگاه های دولتی آلمان می باشد که در سال 1828 تأسیس شده است. امکانات رفاهی و تحصیلی مناسب سبب شده تا این دانشگاه بیش از 31 هزار دانشجو داشته باشد. دانشکده عمران این دانشگاه دوره های متنوع مهندسی را ارائه می کند و بعضی از این دوره ها به صورت آموزش از راه دور می باشد. دوره کارآموزی در رشته عمران این دانشگاه حدود 8 هفته می باشد. این دانشگاه رتبه 101-150 را در میان دانشگاه های جهان در رشته مهندسی عمران دارد.

دانشگاه فنی درسدن

  1. دانشگاه فنی دارمشتات (Technische Universitat Darmstadt)

دانشگاه فنی دارمشتات از جمله دانشگاه های TU9 می باشد که در سال 1877 تأسیس گردیده است. دانشگاه دارمشتات یکی از قدیمی ترین و از پیشگامان رشته مهندسی عمران در جهان بوده است. دپارتمان مهندسی عمران این دانشگاه دو گرایش مهندسی عمران و ژئودزی را ارائه می دهد. براساس رتبه بندی سال 2021 میلادی این دانشگاه در میان 151-200 دانشگاه های برتر جهان در رشته مهندسی عمران قرار دارد.

دانشگاه فنی دارمشتات

  1. دانشگاه روهر بوخوم (Ruhr University Bochum)

این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های مطرح آلمان تازه تأسیس (1962 میلادی) به شمار می رود. تحصیل در رشته مهندسی عمران در دوره کارشناسی در این دانشگاه حدود 6 ترم و دوره کارشناسی ارشد حدود 4 ترم به طول می انجامد. اکثر دوره های ارائه شده حاصل تلفیق عمران و محیط زیست در این دانشگاه هستند.

دانشگاه روهر بوخوم

  1. دانشگاه فنی براونشویگ (Technical university of Braunschweig)

این دانشگاه یکی از دانشگاه های قدیمی آلمان بوده که در سال 1745 میلادی تأسیس گردیده است. شهرت اصلی دانشگاه فنی براونشویگ، ارائه دوره ها و تحقیقات بین رشته ای و آینده نگرانه می باشد. در این دانشگاه دوره های کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد عمران ارائه می گردد. در دوره کارشناسی ارشد تمرکز اصلی مباحث بر مدیریت پسماند، مصالح ساختمانی، محافظت در مقابل آتش سوزی و غیره می باشد.

دانشگاه فنی براونشویگ

  1. دانشگاه دویسبورگ اسن (University of Duisburg-Essen)

دانشگاه دویسبورگ اسن از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های آلمان می باشد که قدمت تأسیس آن به سال 1654 میلادی باز می گردد. این دانشگاه جزو ده دانشگاه برتر آلمان به شمار می رود و دارای حدود 40 هزار دانشجو می باشد. رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه به 14 گرایش مختلف نظیر مدیریت ساخت و ساز، مهندسی ژئوتکنیک، سازه های بتنی، مکانیک، آب شهری، مدیریت پسماند و غیره تقسیم بندی می شود.

دانشگاه دویسبورگ اسن

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته عمران بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته عمران
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان